Buurttuin

De buurttuin is een ware toevoeging in deze buurt vol hoogbouw. Het is een omsloten, veilige tuin met leuke speeltoestellen. Aangezien de buurttuin elke dag geopend is, zijn er het hele jaar door diverse buurtbewoners te vinden. Het is bovendien mogelijk om een moestuintje te huren en dus lokaal groente en fruit te produceren

stichting 751 buurttuin maaltijd

Gebruik van de buurttuin

• Het hele jaar open, elke dag, van 08:00 tot 20:00
  • Gezellige plek om de buurt te ontmoeten, zeker in de zomer
  • Buurtbewoners verbouwen hun groenten bij ons
  • Jaarlijkse BBQ voor de internationale studenten in de buurt (300+ bezoekers)
  • Groenvoorziening voor training van de leerlingen van de praktijkschool Hugo de Groot, die twee straten verderop zit
  • Bijenstal
  • Bijencursus voor buurtbewoners
  • Mannenactiviteiten: houthakcursus, varken aan het spit, houtbewerking
  • Jaarlijkse tafeltjesmarkt
stichting 751 buurttuin tafeltjesmarkt

Plannen voor investeringen in de buurttuin

Om nog duidelijker te maken dat deze tuin een publieke plek is voor iedereen willen we de ingang markeren en verduidelijken met een mooie poort. De tuin zelf is een levend organisme: je moet er constant liefde in stoppen. Houtsnippers op het pad, zand voor in de zandbak, grond voor in de moestuinen. Om dit te faciliteren is er ook nood aan een aanhangwagen voor het transport van dit soort bulkmateriaal.

Om de tuin nog gaver te maken zijn we al bezig met het maken van een ‘professionele’ boomhut. Op deze manier willen we nog meer mensen aantrekken om van de tuin gebruik te maken, zoals oudere kinderen, en het een zichtbare en mooie plek te laten zijn in de wijk.

stichting 751 buurttuin generaties

Onze andere ruimtes

Bekijk ook onze andere ruimtes om te ontdekken wat wij jou en de buurt aanbieden om gebruik van te maken.