Grote keuken

De zogenaamde 'grote keuken' van stichting 751 bevindt zich aan de noordzijde van het pand en kijkt uit het over water. Het is een keuken in Delft om te gebruiken. Momenteel zijn er drie keer per week buurtmaaltijden en kookt een meidenclub wekelijks in de grote keuken. Daarnaast wordt er incidenteel van de keuken gebruik gemaakt door vluchtelingen, cliënten van Philadelphia en anderen.

Gebruik van de keuken

• Buurtmaaltijden
  • Koken met een meidenclub
  • Maaltijden voor en door vluchtelingen
  • Producten klaarmaken vanuit de eigen wijk: honing, taarten, kruiden, siroop, bier, etcetera
  • Kooklessen
  • Gelegenheid voor buurtbewoners om voor grote groepen te koken
keuken gebruiken delft producten

Visie voor mogelijkheden met de grote keuken

• Het koken uitbreiden met workshops en een hogere gebruiksintensiteit verkrijgen door het een praktische keuken te laten zijn, van alle gemakken voorzien.
  • Het vaker faciliteren van vluchtelingmaaltijden. We zien hier verbinding ontstaan met mensen die ook naar andere activiteiten gaan komen voor verdere ontmoeting

Plannen voor investeringen in de grote keuken

Momenteel komen we capaciteit van keukengerei tekort en is de inventaris een allegaartje van pannen en potten, in de loop der tijd geaccumuleerd. Hierdoor is het koken meer werk dan nodig; een drempel voor vrijwilligers.  Wij zien de nood voor een aantal grote pitten, een professionele pannenset, een kookspoelkraan en een nieuwe vloer die goed schoon te maken is. Aangezien de keuken op het noorden staat is de belichting niet goed en willen we die verbeteren.

Onze andere ruimtes

Bekijk ook onze andere ruimtes om te ontdekken wat wij jou en de buurt aanbieden om gebruik van te maken.