Haardkamer

De haardhamer bevindt zich in de westelijke vleugel aan de zuidzijde van pand 751. Zij grenst aan de tuin en heeft dan ook een aangenaam terras. Een ideale plek dus voor het gezellig buurtcafé wat Stichting 751 faciliteert, genaamd Taste! Friday, waar buurtgenoten elkaar wekelijks ontmoeten.

stichting 751 haardkamer

Huidig gebruik van de haardkamer

Het wekelijkse buurtcafé Taste! Friday vindt plaats in de haardkamer en ontvangt per week tussen de 60 en 100 bezoekers voor een lekker bakje koffie, een ontmoeting en een gezellig goed gesprek. Het buurtcafé biedt een aanschuiflunch en -diner. Circa 25 vrijwilligers zijn hierbij betrokken.

Verder gebruik van de haardkamer omvat:

• Wekelijkse moeder-dochterochtend
  • Wekelijkse meidenclub
  • Kleine buurtgroepjes die om de week het leven met elkaar delen.
  • Maandelijkse huiskamerconcerten
  • Wekelijkse conversatielessen
  • Wekelijkse maaltijd met verstandelijk beperkten
  • Regelmatig een verwenochtend van mensen die herstellen van kanker
  • Koffie-ochtenden voor ouderen van De Zonnebloem in samenwerking met de praktijkschool in de wijk
  • ZZP-werkplek voor buurtbewoners
  • Visie voor: opvoedcursus voor alleenstaande ouders
buurtcafé Taste! Friday

Plannen voor investeringen in de haardkamer

Vanwege de hoge intensiteit van activiteiten is verduurzaming van de vloer hoognodig. Ook het interieur is aan een update toe: de huidige stoelen, keukenkastjes en ander tweedehands interieur hebben hun beste tijd gehad.

We willen ook de indeling verbeteren door de toiletten dichtbij, zichtbaar en afgesloten van andere delen van het pand te maken.  Door deze veranderingen te implementeren zal deze ruimte logischer en prettiger in het gebruik zijn en kunnen hier met een hoge bezettingsgraad activiteiten gedraaid blijven worden  voor tenminste 5 jaren.

Onze andere ruimtes

Bekijk ook onze andere ruimtes om te ontdekken wat wij jou en de buurt aanbieden om gebruik van te maken.